wtorek, 29 lipca 2014

Wywiad z premierem


-Witam państwa bardzo serdecznie. W naszym studiu jest pan premier kuna2009 i chcemy poznać jego stanowisko na temat dzisiejszego wydarzenia politycznego jakim jest stracenie większości sejmowej. Dzień dobry panie premierze!

-Witam pana, witam państwa

-Panie premierze, dzisiaj pański rząd stracił większość poprzez odejście z PS Thatchera. Jaka była pana reakcja na taką wiadomość?

-Byłem lekko zszokowany tym. Nie spodziewałem się takiej decyzji Thatcher'a. Tym bardziej, że prędzej Pan poseł nie zgłaszał uwag w stosunku do tego punktu programu.

-Złożył też dymisję z funkcji ministra. Czy podejrzewał pan jakieś dalsze plany Thatchera?

Akurat złożenie dymisji z funkcji ministra mnie nie zdziwiło - to było do przewidzenia. Nie, nic nie podejrzewałem. Nawet zostały podjęte działania mające na celu ustanowienie Pana Posła ambasadorem Republiki Zapytaj w innych państwach.

-Właśnie czy jak wyszedł z PS to nadal będzie ambasadorem?

-Nie jestem w tej chwili jasno i konkretnie odpowiedzieć na Pana pytanie. To zależy od sytuacji politycznej PS, jak i jej koalicjantów. Chociaż w takiej sytuacji nie ograniczam możliwości Pana Thatcher'a. Jeżeli będzie chciał i będzie taka możliwość - proszę bardzo.

-Co ma pan na myśli mówiąc że zależy to od sytuacji politycznej PS i jej koalicjantów?

-Chodziło mi między innymi o zgodę reszty koalicjantów, bo z tym bardzo się liczę. Może zajść sytuacja, w której nasi koalicjanci wystosują inną kandydaturę. Również to zależy od tego, czy nadal będę piastował funkcję Prezesa Rady Ministrów Republiki Zapytaj.

-Jeżeli złoży pan dymisję a według konstytucji musi to zrobić to kogo by pan widział na pana miejscu?

-Nie wiem i szczerze nie zastanawiałem się nad jakimikolwiek kandydaturami. Jak już ogłosiłem w Sejmie, mam czas do 31 lipca, godziny 12.30. Mam dość sporo czasu, by to wszystko przemyśleć.

-Czy wtedy pan podejmie decyzje kto był by przyszłym premierem?

-Nie, nie zamierzam teraz tego robić. Raczej ten czas przeznaczę na inne sprawy, ale o tym nie chcę powszechnie mówić.

-A co pan teraz odczuwa, że po miesiącu rządów i przeprowadzeniu poważnych reform rząd upada przez moralną opinię posła nt. aborcji

-Jest mi bardzo przykro z powodu, iż mój rząd stracił większość sejmową. Tym bardziej, że ministrowie jak i ja nie próżnowaliśmy. Złożyliśmy bardzo dużą ilość ustaw. Zacząłem realizować program cięć administracyjnych, który do tej pory pozwala nam zaoszczędzić około 420 milionów rocznie, a to był dopiero początek tego typu ustaw. Dowodem moich słów może być to, że od początku kadencji rząd "posiada" łącznie 233 punkty.

-Dziękuję bardzo za rozmowę. 
-Dziękuję również 
29.07.2014

0 komentarze:

Prześlij komentarz