sobota, 15 marca 2014

Wywiad z premierem Patrix'em



Naszym gościem w programie "Poważna Rozmowa" jest premier Sejmu Zapytaj - Patrix.


Redaktor: Dlaczego postanowiłeś dołączyć do Sejmu Zapytaj i kto ci to zaproponował?
Premier: Nie proponował mi tego nikt, gdyż to ja byłem jednym z stwórców dzisiejszego Sejmu. Zasiadałem w jego ławach od początku. Dokładnie tak samo ma się sprawa reaktywacji obecnej instytucji, bo tam również m.in. Ja o to zabiegałem.

R: Już niedługo prawdopodobnie obejmiesz stanowisko Premiera SZ. Jakiej sytuacji lub jakiemu problemowi poświęcisz najwięcej uwagi? Jak będziesz do tego dążył?
P: Stanowisko premiera SZ objąłem już, aczkolwiek przede mną największy sprawdzian, czyli wotum zaufania dla mojego rządu. Odpowiadając na drugie pytanie muszę oznajmić, że priorytetem mojej polityki będzie reforma systemu gospodarczego; zarówno ja, jak i mój Klub Parlamentarny uważamy, że głównym problemem kondycji polskiej gospodarki jest zbędna biurokracja, wysokie podatki oraz karczemne prawo. Głównie o redukcję tych trzech zjawisk będę walczył. Ale nie tylko; Chciałbym również, aby w budżecie państwa również pojawiły się większe środki, którymi możemy dysponować; Dlatego będziemy dążyć do redukcji kosztów utrzymania filarów państwa, więc m.in. mam zamiar rozpocząć długofalowy program prywatyzacji polskich spółek państwowych. Rzeczą oczywistą jest również załatanie luk prawnych w polskim prawie.

R:  Co sądzisz o obecnej sytuacji w SZ? Coraz więcej ludzi krytykuje nasz klub. Jaki masz do tego stosunek, jako premier, i co będziesz chciał zrobić, żeby ta sytuacja się unormowała?
P: Krytyka naszej ,,instytucji'' jest rzeczą stałą, nieulegającą zmianom. Nie ma na to bezpośredniego sposobu, dlatego nie będę obiecywał gruszek na wierzbie. Oczywiście, że chciałbym by było inaczej, jednak z doświadczenia wiem, że nie jest to proste.

R:  Jak sądzisz, czy rząd Patrix'a, to rząd na trudne czasy?
P: Tak, ponieważ zapewnia redukcję kosztów utrzymania państwa, a także zwiększa swobodę gospodarczą, będącą ważnym elementem struktur ekonomicznych. W skutek tych reform powinno znacznie spaść bezrobocie, koszty utrzymania pracownika znacznie spadną, w skutego czego powinien wzrosnąć PKB, zwiększyć Rozwój Gospodarczy. Planuję także wyjąć ,,Asa'' z rękawa, będącym rozwiązaniem problemów wysokiego opodatkowania produktów oraz wykonanych usług.

R:  Co sądzisz o propozycji nowej Konstytucji według Partii Sprawiedliwych? Czy byłaby ona dobrym rozwiązaniem dla obecnej sytuacji w sejmie?
P: Nie wiem, nie zapoznałem się jeszcze :)

R: Dziękujemy za wywiad i życzymy miłej pracy na nowym stanowisku.
P: Dziękuję.


prowadził: Gajusz

0 komentarze:

Prześlij komentarz