czwartek, 20 marca 2014

Kiedy to było...: Powstanie Sejmu Zapytaj


Witamy Państwa w nowym programie "Kiedy to było...". Tematem pierwszego odcinka będzie założenie Sejmu Zapytaj. ZAPRASZAMY!
~ Gajusz


ODC. 1
Założenie Sejmu Zapytaj

Witam Państwa serdecznie w programie "Kiedy to było...". Nazywam się Prezydencio i mam zaszczyt być gospodarzem nowego program w Telewizji Sejmu Zapytaj. W Programie będę omawiać wydarzenia z początków powstania Republiki Zapytaj, ważne i historyczne decyzje, które zostały podjęte, a także sprawy kontrowersyjne. Będę również zapraszał do programu gości związanych z Sejmem. A więc zaczynamy. 

Pomysł Założenie Sejmu rozpoczął się w wakacje 2011 i nie było z początku takie proste jak się to mogło wydawać. Głównymi założycielami byli Iwan Groźny i szaraEminencja, którzy szukali członków do swoich partii: Platforma Obywatelska na Zapytaj i Prawo i Sprawiedliwość. Istniała również Monarchistyczna Partia Narodowa Royalista. Przygotowania ruszyły pełna parą. Akurat w tym czasie w Polsce rozpoczynały się przygotowania do kampanii wyborczej do wyborów parlamentarnych. I nadszedł dzień wyborów, gdy nagle... administratorzy usunęli pytanie z wyborami z powodu złej kategorii. Rozpoczęły się rozmowy z administratorami. Ja należałem wówczas do PO i nie brałem udziału w rozmowach z nimi, ale Iwan mnie informował o sytuacji i również udzielałem mu porad, lecz nie tylko ja. W PO byli też Liberał z PO (obecnie zabawny), Patrix2009 i Era2, którzy również pomagali. Każdy pomagał na swój sposób ale cel był jeden: przeprowadzić wybory do Sejmu Zapytaj. W końcu się udało. Dokładnie nie pamiętam, czy akurat wtedy specjalnie powstała nowa kategoria na Zapytaj "Kto by wygrał", ale dzięki temu zostały przeprowadzone I wybory parlamentarne. Wybory wygrała PO na drugim miejscu było PiS a na trzecim MNP. System był taki, jak teraz: ile % głosów tyle miejsc w parlamencie. Chwaląc się, ja to wymyśliłem i pomysł został poparty przez pozostałych. Iwan Groźny rozpoczął rozmowy koalicyjne z MNP, ale niestety zawiązali koalicję z PiS-em. Rozpętała się mała awanturka, dlaczego partia która wygrała wybory nie tworzy rządu, ale było wszystko do zrozumienia że rządzi ten co ma większość. Pierwsze posiedzenie I kadencji Sejmu Rzeczypospolitej Zapytajowskiej (wtedy tak nazywał się nasze wirtualne państwo) odbyło się 31 sierpnia 2011 roku. Dopiero później uznano ten dzień jako święto narodowe. O przebiegu I posiedzenia,nowych władzach opowiem państwu w kolejnym odcinku. Dziękuję serdecznie za uwagę, kłaniam się i do widzenia.

prowadził: Preyzdencio


0 komentarze:

Prześlij komentarz